Ny elev

Folkeskolen

Folkeskolerne er et tilbud til alle børn, og du er knyttet til en skole i det distrikt, hvor du bor.

Som forælder har du pligt til at sørge for, at dit barn bliver undervist. Du vælger selv, om du indskriver dit barn i en folkeskole, i en privatskole eller om du sørger for hjemmeundervisning.

I Roskilde Kommune er der 18 folkeskoler.

Skoleskift

Hvis du gerne vil indskrive dit barn på Lynghøjskolen p.g.a. tilflytning eller ønske om skoleskift, kontakter du blot skolens kontor og laver en aftale.

Indskrivning

Den digitale skoleindskrivning for skoleåret 2024-25 er åben fra d. 04-09-23 - 12-09-23. Derefter henvendelse til Lynghøjskolens kontor.

Lynghøjskolen holder informationsmøde for forældrene.

Fylder dit barn 6 år og har folkeregisteret bopæl i Roskilde Kommune, vil du automatisk få besked med flere informationer, når tiden for skoleindskrivning nærmer sig.

Har du spørgsmål til skoleindskrivningen, eller har et barn, der skal indskrives udenfor den normale indskrivningsperiode, skal du kontakte din distriktsskole.

Se endvidere Roskilde Kommunes hjemmeside med den digitale selvbetjeningsløsning: