Velkommen

I forbindelse med genåbningen har BBC været forbi Lynghøjskolen se dette link: https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-52649919

Skolen, der er bygget i perioden 1966 – 1975, har omkring 600 elever fra bh. kl. – 9. klasse. De fleste årgange har 3 klasser.

Skolen fremtræder velholdt med rummelige faglokaler, teatersal, gode idrætsfaciliteter og grønne områder.

Vi lægger vægt på høj faglighed, IT og de kreativ/musiske fag.

Skolen har en skolefritidsordning (SFO) med 2 afdelinger.

Lynghøjskolen er en udviklingsorienteret skole, der vægter både det faglige og det praktisk/musiske indhold i alle fag. Vi arbejder med tværfaglige emner og projekter. Hvert år deltager vi i forskellige kulturelle aktiviteter, bl.a. idræts-, teater - og musikarrangementer.

I skolens foyer udstiller såvel elever som professionelle kunstnere deres arbejder. I teatersalen opfører elever og lærere revyer og teaterforestillinger. Skolen deltager også i aktiviteter i samarbejde med institutioner og foreninger i lokalsamfundet.

Vi har en skolekantine, hvor elever og personale hver dag kan købe varm og kold mad.